powered by
TickBar

Sunday, January 1, 2012

Suara Mahasiswa Di perkecil??!

1 Januari 2012.. MUNGKIN ramai ank muda di luar sana menyambut tahun baru dengan bermacam gaya, ade yang menonton konsert, ada yang berlumba haram dan ada yang menghadiri ceramah Ustaz Azahar Idrus..
tetapi nun jauh di sudut pemikiran remaja lain, mahasiswa UPSI bangkit dengan pemikiran yang matang dan rasa mereka ditindas.

ADAM ADLI.

tiba-tiba nama pemuda ini menjadi perbualan segelintir mahasiswa yang peka dengan keadaan semasa ..permulaan pemuda ini menurunkan Bendera Najib Razak mula menghangatkan suasana bloger2 yang lain dek kerana stesyen televesyen kerajaan tidak mengulas mengenai LEBIH LANJUT berkaitan pemuda ini..

berbalik kepada topik..

MALAM TAHUN BARU 2012 yang penuh berdarah untuk seluruh mahasiswa yang PEKA terhadap AUKU..

mengapa AUKU ditentang?

Pada pendapat saya, terdapat dua jenis mahasiswa sebenarnye:

1) mahasiswa yang mengikut apa sahaja peraturan yang telah ditetapkan dan hanya masuk universiti utuk mendapatkan segulung ijazah atau diploma

dan

2) mahasiswa yang mengikut peraturan yang telah ditetapkan tetapi mereka inginkan hak bersuara dan mereka bukan masuk ke universiti semata2 untuk mendapatkan diploma ataupun ijazah tetapi mereka ingin menjadi seorang mahasiswa yang stabil dari segi sosialnya..

mengapa berlaku DUA jenis mahasiwa begini?

norma kehidupan..ada yang peka terhadap isu semasa dan ada yang hanya datang nk dapatkan certificate saja dan hanya pergi kelas n balik kelas..

persitiwa berdarah pada malam tahu baru 2012 membuktikan bahawa AUKU harus DIMANSUKAN..mengapa?kerana saya percaya mahasiswa kini bukan lagi berada di tahun 60an dimana meraka tidak membuka minda mereka tetapi mahasiswa abad ini berada pada landasan yang betul untuk menyuarakan pendapat mereka dan saya fikir mereka boleh bergiat aktif di dalam POLITIK..kerana apa??

apa itu PEMUDA UMNO?

pemuda.nama pun pemuda..dah tentu orang muda dan umum tahu mahasiswa berumur dalam lingkunagn 18 tahun sehingga 25 tahun..mengapa tidak mereka berpolitik?sebab xmatang?

matang tidak boleh di nilai melalui umur..umur sebenarnye tidak menggambarkan apa2..

dan pada usia ini mahasiswa bergiat aktif dalam politik sebab ape?

sebab mereka rasa apa yang rakyat biasa rase..wahai PEMIMPIN NEGARA yang dihormati sila bangun, lihat anak muda mu, generasi mu dan bangsamu berjuang bukan demi kepentingan sendiri, bukan demi DUIT, tetapi DEMI KEPENTINGAN HAK MEREKA..

jangan keran mereka bangkit menentang kerajaan, mereka dicaci oleh orang2 yang berduit, orang2 yang tua dari mereka, berilah mereka peluang untuk membuktikan siapa MAHASISWA dan dengarlah suara Mahasiswa BUKAN DENGAR SUARA pemimpin KORUPSI..

JIKA TERUS BEGINI PEMIMPIN NEGARA mengabaikan kaum muda, maka tidak hairanlah PRU 13 BUKAN LAGI MILIK UMNO & BN...

No comments:

Post a Comment